• 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reval Gamingu Rollimängu Manuaal
#1

REVALGAMING
AMETLIK ROLLIMÄNGU MANUAAL

Lühendite definitsioonid Kirjutas:
  • IRL ehk In-Real-Life - tähendab ''päriselu'' sõna otseses mõttes,
  • IG ehk In-Game - tähendab "mängusisest keskkonda" sõna otseses mõttes,
  • IC ehk In-Character - tähistab kõike mis on seotus sinu mängusisese karakteriga,
  • OOC ehk Out-Of-Character - tähistab mänguväliseid asju, ehk asju mis toimuvad IRL,
  • RP ehk Roleplay - rollimäng, on virtuaalmaailmas loodud karakteri ülesse ehitamine ning tema väljendamine.
  • MG ehk Metagame - IC ja OOC informatsiooni "miximine" ehk OOC informatsiooni kasutamine IC.
  • PG ehk Powergame - on kas karakteri võimete üle suurendamine, või rollimängu peale surumine.
  • PK ehk Player Kill - karakteri surm, millega kaasneb ainult mälukaotus, tulenevalt rollimängulikust põhjusest.
  • CK ehk Character Kill - karakteri surm, millega kaasneb karakteri täielik kadumine mängumaailmast, nullitakse vara ning tuleb sooritade nimevahetus.
  • BH ehk Bunny Hop - on järjestikkune hüppamine, et suurendada oma karakteri jooksmise kiirust.
  • HK ehk Heli-Kill - on kaasmängija tapmine helikopteri tiivikutega.
  • CR ehk Chicken Run - on sik-sak'is ebarealistlik jooksmine.
  • RK ehk Revenge Kill - kättemaksuks tapmine pärast PK põhjusega, et antud mängija tappis sind varasemalt.

1. In-Character & Out-Of-Character definitsioonid ning Metagame Kirjutas:1.1 Out of Character & Metagame
  • Out of Character ehk karakteriväline tähendab mänguvälist tegevust - OOC informtasiooni kasutamine IC nimetatakse Metagame'ks - mis on rollimängu serveris rangelt keelatud. Põhiliselt tuleneb see reegel OOC abikutsetest. Et kutsuda omale sõpra appi mingis situatsioonis pead sa kasutama endale IC olemasolevaid võimalusi.
    • Näide 1(väär): "Sõber ütleb sulle IRL koolis, et ta röövib sind täna õhtul" - kui sõber nüüd õhtul sinu juurde tuleb, siis sa ei tohi jooksu pista, teades mänguväliselt, et ta sind röövida tahab kuna sinu karakter ei ole sellest kuidagi teada saanud.
    • Näide 2(väär): "Sõber põgeneb politsei eest ning tema auto on kohe kohe katki minemas, ta kasutab Teamspeak'i, et sind appi kutsuda ,,Kuule, tule Unity poe juurde kiirelt autoga ja võta mind peale'' " - antud informatsioon on tulenenud mänguväliselt, sinu karakter ei saa sellele reageerida.
    • Näide 3(tõene): Sõber saadab sulle IG telefoniga sõnumi et: ,,Tule autoga kiirelt Unity poodi, mul mendid sabas ja auto läbi kohe'' - sellisel juhul sa võiksid reageerida sellele, kui su karakter seda sooviks.

  • Mõningad IC kanalid: /b(local OOC kanal), /es(erasõnum), /f(fraktsiooni OOC), /teata jne...

1.2 In-Character
  • In Character ehk karakterisisene tähendab mängusisest, karakteriga seonduvat tegevust, mis on rollimängu serveris ülimalt tähtis. Öeldes midagi IC chattides tuleb see sinu karakteri suust, või mõttetööst. Oluline on IC chattides suheldes kujutada ette kuidas sinu karakter end väljendaks. Tulenevalt rassist, iseloomust, olekust või situatsioonist.
    • Näide 1(väär): "Sinu karakter on joobes tänavatel, politsei peatub sinu juures ning hakkab sinuga suhtlema, sa vastad IC kanalis ,,plartp mipfts sa tahad kukk'' - ükski inimene ei käitu niivisi. Joobes seisund tõesti mõjutab sinu kõnekeelt teatud mõttes, kuid see ei pane sind rääkima hieroglüüfe mida sa IRL välja ei suuda hääldada.
    • Näide 2(väär): Räägid IC chatis mõne teise karakteriga ning kirjutad: ,,You, kuule ma uus siin serveris, sa mulle linna viitsid näidata, kus töökohad jms?'' - antud tekts on karakteriväline, mis tähendab, et seda tuleb rääkida OOC kanalites. Korrektne näide antud kontekstist on järgnev...
    • Näide 3(tõene): Räägid IC chatis mõne teise karakteriga ning kirjutad: ,,You, kuule ma uus siin linnas, on sul veidi aega, et mulle linna tutvustada?'' - Antud näites kasutatakse "serveri" asemel linna, mis teeb selle lause karakterisiseseks.
    • Näide 3(väär): Räägid IC chatis mõne teise karakteriga ning kirjutad: ,,Kle m8, sa mlle linna ei viitsi näida w'' - Antud näites kasutatakse lühendeid, mida sa IRL välja ei häälda otseselt, sa ei ütle IRL "m kaheksa, sa mulle linna ei viitsi näidata kaksisvee". Lühendeid võib kasutada SMS'e saates, kuid mitte otseselt rääkides.

  • Mõningad IC kanalid: "Tavaline T chat", /sms, /rek, /(vai)kselt, /(so)ista, /®aadiosaatja, /os, /helista(/tel), /s(hüüdmine) jne...

1. Rollimängu definatsioon ning sellega seonduvad tegevused Kirjutas:1.1 Roleplayst ehk Rollimängust üldiselt ning sellega seonduvad käsklused
  • Roleplay ehk Rollimäng on kokkuvõtvalt karakteri ülesse ehitamine ning tema tegevuste väljendamine läbi kahe käskluse ning mõttemaailma väljendamine teksti abil. Tegevuste väljendamiseks on käsklus /me ja tegevuste kirjeldamiseks on käsklus /do, mida kirjeldatakse täpsemalt allpool. Ebarollimängulikku käitumist defineeritakse väljendiga nRP ehk non-Roleplay(mitterollimängulik käitumine).

1.1.1 /me <tegevus> commandi mõistmine
  • Antud käsklus kirjeldab sinu karakteri tegevusi, tujusid ning olekut. Antud käskluse kasutamisel tuleb mõelda reaalsusele ning järgida rollimängu standardeid. Kokkuvõtvalt, sinu tegevused peavad olema ka IRL võimalikud.
  • Näited /me commandist:
    • ,,/me lõi pea vastu uksepiita ära.''
      * Jaanus Kask lõi pea vastu uksepiita ära *
    • ,,/me tunneb end halvasti.''
      * Jaanus Kask tunneb end halvasti *
  • Suutes juba mõista antud käsklust on sul võimalik oma tegevusi väljendada detailsemalt muutes oma rollimängu proffesionaalsemaks ning teistele meeldivamaks kogemuseks.
  • Näited detailsematest /me commanditest:
    • ,,/me sammub teise tuppa koperdades ning lüües oma pea vastu uksepiita ära.''
      * Jaanus Kask sammub teise tuppa koperdades ning lüües oma pea vastu uksepiita ära. *
    • ,,/me tõmbub näost valgeks, tundes peapööritust, asetades parema käe vastu seina ning ohates raskendatult.''
      * Jaanus Kask tõmbub näost valgeks, tundes peapööritust, asetades parema käe vastu seina ning ohates raskendatult. *

1.1.2 /do <kirjeldus> commandi mõistmine
  • Antud käskluse abil on sul võimalik kirjeldada karakteri välimust, karakteri ümbrust ning jätkata /me rollimängu.
  • Näited /do commandist:
    • ,,/do Taskust ripub välja roheline rätik''
      * Taskust ripub välja roheline rätik (( Jaanus Kask )) *
    • ,,/do Vihmavesi vooldab mööda kanalit''
      * Vihmavesi vooldab mööda kanalit (( Jaanus Kask )) *
  • Suutes juba mõista antud käsklust on sul võimalik kirjeldus samuti detailsemaks muuta.
  • Näited detailsemast /do commantidest:
    • ,,/do Taskust ripub välja roheline taskurätik, mis lehvib tuule käes''
      * Taskust ripub välja roheline taskurätik, mis lehvib tuule käes (( Jaanus Kask )) *
    • ,,/do Vihmavesi vooldab mööda räpast kanalit vaikselt maja poole''
      * Vihmavesi vooldab mööda räpast kanalit vaikselt maja poole (( Jaanus Kask )) *
  • Teatud /me käsklustega tuleb anda ka teisele osapoolele võimalust neile vastata/reageerida. Sellest täpsemalt punkti 1.2 all.
  • Näited /do commandiga tegevustele vastamisest:
    • Lihtsustatud versioon:
      • ,,/me võtab taskust noa üritades Kustit pussitada''
        * Jaanus Kask võtab taskust noa üritades Kustit pussitada *
      • ,,/do Õnnestub?''
        * Õnnestub? (( Jaanus Kask )) *
      • * Jah (( Kusti Kaasik )) *
        või vahel võib ka mingi asi sind takistada:
        * Ei, meie vahel on aed ning seisan sellest liialt kaugel. (( Kusti Kaasik )) *
    • Detailsem versioon:
      • ,,/me asetab mõlemad käed seljataha võttes tagataskust switchblade'i samas avades selle''
        * Jaanus Kask asetab mõlemad käed seljataha võttes tagataskust switchblade'i samas avades selle *
      • ,,/me astub Kustile lähemale, vaadates teda vihaselt otse silma, tuues samas parema käe seljatagant välja''
        * Jaanus Kask astub Kustile lähemale, vaadates teda vihaselt otse silma, tuues samas parema käe seljatagant välja *
      • ,,/me asetab parema käe Kusti õlale, tõmmates teda lähemale ning üritades talle samas nuga alakõhtu suruda''
        * Jaanus Kask asetab parema käe Kusti õlale, tõmmates teda lähemale ning üritades talle samas nuga alakõhtu suruda *
      • ,,/do Õnnestub?''
        * Õnnestub? (( Jaanus Kask )) *
      • * Jah (( Kusti Kaasik )) *

Mida detailsemalt sa oma tegevusi, või ümbruskonda kirjeldad, seda parem on kaasmängijatel sind mõista ning endapoolset rollimängu sinuga sooritada.

1.2 Powergame
  • Powergame ehk jõumäng on kokkuvõtvalt karakteri võimete ülesuurendamine või rollimängu peale surumine.
  • Näited võimete ülesuurendamisest:
    • ,,/me ronib mööda seina ülesse nagu spiderman''
      * Jaanus Kask ronib mööda seina ülesse nagu spiderman *
    • Sa ei suuda seda ju IRL teha... - sellest tulenebki võimte ülesuurendamine.
  • Näited rollimängu peale surumisest:
    • ,,/me lööb Kustile rusikaga näkku, tampides ta seejärel surnuks.''
      * Jaanus Kask lööb Kustile rusikaga näkku, tampides ta seejärel surnuks. *
    • Antud /me käsklus ei jäta teisele osapoolele (e. Kustile) võimalust reageerida. Ta võib üritada end kaitsta, vastu võidelda või midaiganes, sellest tulebki mängu /do commandiga tegevustele vastamine.


1.3 Sõidukitega ning sõitmisega seonduv rollimäng
  • Sõidukid on nii IRL kui ka Rollimängus üks tähtis osa, kuid ka seda tuleb korrektselt teha. Sõites peaks korralike kommetega karakter üldiselt järgima liiklusreegleid, liiklusmärke ja nii edasi. Eestis on see "Rollimänguliku sõidustiili" tase väga madalal, kuid see ei tähenda, et just SINA ei võiks seda taset tõsta.
  • Sõidukitest tuleneb jällegi uus, kuid üsna sarnane väljend nRP'le, selleks on nRP Drive. See tähendab seda, et kui sa sõidukiga avariisse satud, tuleb seda ka vastavalt olukorrale ning avarii tõsidusele rollimängida. Kirjeldada oma seisundit, tegevusi, sõiduki olukorda ja nii edasi. Antud tegevust nimetatakse Carcrash RP'ks. Antud rollimängu mitte sooritamine on rangelt keelatud! Carcrash RP PEAB sisaldama üle kolme /me või /do käskluse.
  • Näited väärast carcrash rollimängust.:
    • ,,/me lõi pea ära''
      * Jaanus Kask lõi pea ära *
    • ,,/me sai haiget''
      * Jaanus Kask sai haiget *
    • ,,/me toibus''
      * Jaanus Kask toibus *
  • Näited korrektsest carcrash rollimängust.:
    • ,,/me lõi pea tugevalt vastu rooli''
      * Jaanus Kask lõi pea tugevalt vastu rooli *
    • ,,/do avarii tagajärjel avanesid turvapadjad, turvavöö oli peal, mis päästis Jaanuse suurtematest vigastustest.''
      * Avarii tagajärjel avanesid turvapadjad, turvavöö oli peal, mis päästis Jaanuse suurtematest vigastustest. (( Jaanus Kask )) *
    • ,,/me toibub aegamisi, tundes tugevat peavalu''
      * Jaanus Kask toibub aegamisi, tundes tugevat peavalu *
    • ,,/me vaatab aegamisi ringi, üritades aru saada mis juhtunud on''
      * Jaanus Kask vaatab aegamisi ringi, üritades aru saada mis juhtunud on *
    • Ja nii edasi...
  • Ainus erand carcrash RP'l on politseiga tagaajamisel olemine, kus ei pea postide maha sõitmist ja väiksemaid riivakaid RP'ma. Sõites head-on'i kellegiga või millegagi, sõiduk käib üle nipli ja nii edasi, mis common sense all läheb juba suurema avarii alla tuleb kõigil välja RP'da!

Copyright © revalgaming.eu
Antud rollimängu manuaali kopeerimine mujale on keelatud!
Skrollz


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne
Website Security Test